Katarzis

Nők bántalmazása-ismét fókuszban

A múlt héten már-már mély depresszióba estem, hogy a legtöbb ember által kéknek és feketének látott ruhát én aranynak és fehérnek érzékeltem. ( Nem hinném, hogy elkerülte a figyelmedet, ha mégis,  itt megnézheted,  miről beszélek.)  A  ruha pontos színét igazából megállapítani nem tudtam, kicsit úgy nézett ki nekem, mintha a fehér-arany ruhát összemosták volna egy rakás új fekete holmival, színfogókendő nélkül.

 Végülis túltettem magam rajta, ha baj van az agyban, hát baj van, az biztos, ezentúl nem veszek össze a “szobafestővel”, ha a kért pezsgő-szín helyett azt látom, hogy kékes-szürkét kevert ki a hálószobám falára.

A téma a Salvation Army (Üdvhadsereg) fantáziáját is beindította, igaz, egészen más megközelítésből,  ismét előkerül a (szerintem) fehér-arany ruha, s ha már annyira benne vagyunk a színmegállapításban,  joggal teszi fel a kérdést, hogy “Miért olyan nehéz a kéket és feketét látni?”  Nem, nem a ruhán!

Miért olyan nehéz a kéket és a feketét látni?

Forrás: http://www.theguardian.com

 

  Családon belüli erőszak. Már megint! Egy nagyon aranyos, megható videó kapcsán (itt megnézheted) nemrég már leírtam a véleményemet, és remélem, sikerült néhány hasznos tanácsot adnom azoknak, akik közvetve vagy közvetlenül érintettek ebben a kényes témában.

 Hogy így nők napja környékén miért kell ilyen ünneprontónak lenni? Hogy nem ez a megfelelő alkalom? Ilyenkor csak képeslapokat illik küldözgetni, kedves idézeteket, dalocskákat megosztani?

Nem mindenki így gondolja. Ha most tényleg mi, nők vagyunk fókuszban, akkor épp most, ilyernkor aktuális felhívni a “népek” figyelmét a szégyenletes családon belüli erőszakra, a nők bántalmazására is.

 

A lenti videóban egy zseniális plakátot láthatsz, amin egy nő látható, összevert arccal, bedagadt szemekkel. A szenvedő csak pislog, egészen addig, amíg valaki rá nem néz a plakátra. Onnantól kezdve gyógyulni kezdenek a sebek, eltűnnek a véraláfutások, s minél többen figyelik az eseményt, ez annál hamarabb bekövetkezik.

 

 

A Nemzetközi Nőnapra tervezett hirdetést a Women’s Aid megrendelésére a WCRS ügynökség készítette. A kampány március 5-én került hirdetőtáblákra Canary Wharfban, Kelet-London egyik kiterjedt bevásárló- és üzleti negyedében, de már a tervezési szakaszban megnyerte a 2014-es  Art of Outdoor versenyen az interaktív hirdetésért járó díjat. (A interakció amúgy az arcfelismerő szoftvernek köszönheti működését.)

Ugye értitek a lényegét? Nem szabad nem észrevenni az ilyen dolgokat! Minél hamarabb, minél többen odafigyelünk, annál hamarabb és eredményesebben vehetjük fel ellene a harcot! Mindannyiunkért! Lehet, hogy ma csak egy idegenért, de holnap a te lányodért, gyermekeidért is!

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Katarzis Facebook oldalához vagy az oldalsávban iratkozz fel a hírlevélre, így nem maradsz le semmiről.

Ide kattintva visszajutsz a főoldalra, itt pedig blogom előszavát olvashatod.

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!