Katarzis

Cukkini sajtos bundában, hajdina körettel

  A tökből, cukkiniből készült ételeket nálunk a gyerekek nem igazán szeretik. Egyetlen formában hajlandók megenni, ha sajtos bundában kisütöm a cukkini-karikákat. (A spárgatököt megették a citromlekvárban is, persze senki nem árulta el nekik, hogy az is van benne, pontosabban abból áll szinte.)

  Ma, kertem legelső, extra zsenge cukkinije bundában lett tehát elkészítve, hajdina körettel és hagymás paradicsomsalátával, ami szintén nagy kedvenc.

 

Cukkini sajtos bundában, hajdina körettel

 

Legelőször megmostam a cukkinit, meghámoztam, felkarikáztam és besóztam. Így állt addig, amíg feltettem főni a hajdinát és elkészítettem a paradicsomsalátát. A gyenge cukkiniből felesleges kivágni a magházat.

 

P1010017

 

Hajdina-köret

 

4 személyre egy bögrényi (3 dl) kását szoktam megfőzni.

Egy közepes fej hagymát felkockáztam, kevés olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a megmosott hajdinakását, felöntöttem vízzel (vagy ha van húsleves, azzal az igazi), befűszereztem (só, bors, darált, sós  pirospaprika) és hagytam főni. 2 bögrényi folyadékot azonnal ráöntök, de főzés közben is nézem, ha felszívta, de még kemény, akkor öntök hozzá, de mindig csak keveset. Kb. 20 perc alatt puhul meg.

A hajdina úgy is készíthető, hogy megmossuk, megszárítjuk, és -mint a párolt rizst főzés előtt- olajban kicsit pirítjuk. Ezután öntjük fel vízzel és főzzük meg. Így intenzívebb ízű, ha van időm szárítgatni, néha én is így csinálom.

 

Saláta

 

A paradicsomot összevágtam, a hagymát félbevágtam, majd felszeleteltem. Olajjal, balzsamecettel, sóval, borssal összekevertem. Akkor a finom, ha már áll egy kicsit és a hagyma megpuhul benne. 

 

Bundás cukkini

 

3 tojást villával fellazítottam, 5 dkg kemény sajtot reszeltem bele, tettem hozzá 1 kanál lisztet, sót, kevés borsot.

A cukkini-karikákat előbb lisztbe mártottam, majd ebbe a tojásos-sajtos masszába. Forró olajban közepes lángon sütöttem nem túl barnára.

 

 

Cukkini sajtos bundában, hajdina körettel

 

Egészséges, finom, kiadós ebéd. A hajdina zsírmentes, glutént nem tartalmaz.  Sok benne a B1-, B2-, C-, és E-vitamin, gazdag fehérjeforrás, emellett cinket, rezet, mangánt, magnéziumot és kalciumot is tartalmaz. Jótékonyan hat a koleszterin-szintre és a vérnyomásra, magas rosttartalmának köszönhetően az emésztést is támogatja. Igazán kaphatna nagyobb szerepet a magyar konyhában,  nem csupán a gluténmentes táplálkozásban.

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Katarzis Facebook oldalához vagy az oldalsávban iratkozz fel a hírlevélre, így nem maradsz le semmiről.

Ide kattintva visszajutsz a főoldalra, itt pedig blogom előszavát olvashatod.

🙂

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!