Katarzis

A 7 legjobb ingyenes fitness-csatorna a youtubon

   Néha úgy irigylem azokat, akiknek van lehetőségük edzőterembe járni, tőlünk a legközelebbi is 50 km-re található. Habár lehetséges, ha a szomszédban nyitnának egyet, akkor is találnék kifogást: most nincs időm, most esik, most túl meleg van, ma épp nem vagyok ráhangolódva vagy a legnagyobb visszahúzó erő: emberek közé kell menni, ahol mindenki kigyúrt, tökéletes testű. (Persze hogy nem, de kockázatos bizonyítani az ellenkezőjét.)

   Van viszont más lehetőség is a mozgásra, ki sem kell mozdulni a négy fal közül, tornázhatunk otthon is, modernizált tévétorna, az internet ugyanis tele van ingyenes fitneszvideókkal, mondhatnám úgy is, hogy a bőség zavara áll fenn.

Lássunk 7  igazán népszerű youtube-csatornát, ahová érdemes feliratkozni. (És nem csak feliratkozni: 🙂 )

 

1. Fitness Blender

fitness turmixgép

 

Daniel és Kelli. Ők bizony egy pár, egy fitneszházaspár.  🙂 Ők a kedvenceim!

Videóikat úgy jellemezném, hogy letisztult, minimalista stílusban dolgoznak, és ezt a szavak legpozitívabb értelmében mondom.

A videóik között itt tudsz a legjobban válogatni, mert azonnal mutatja, hogy mely edzések hány percesek, hány kalóriát égetnek el, mennyire nehezek és azt is, hogy a testnek melyik részére vannak hatással:

https://www.fitnessblender.com/videos

 

Ez a youtube-csatornájuk bemutatkozó kisfilmje:

 

 

 

 

2. Blogilates

 

blogilates2

https://www.youtube.com/user/blogilates

Cassey Ho fitnesz-csatornája az egyik legnépszerűbb a világon. Ez a 28 éves lány a POP Pilates kifejlesztője és Amerika második legbefolyásosabb fitnesz szakembere ( az első Jillian Michaels).  A gyakorlatok 5-20 percesek, tehát épp időhiányban szenvedőknek vannak összeállítva.

És hogy mi az a POP-Pilates?  Casey Ho a pilateshez általában használt lassú, meditatív zenét lecserélte a rádiós slágerlisták dalaira, a gyakorlatokat pedig ütemesebbé, pörgősebbé varázsolta, ezáltal egy újszerű mozgásformát hozott létre. Az aerobic és a pilates elemit ötvözi egymással. 

Legnépszerűbb videói itt:

https://www.youtube.com/user/blogilates/videos?flow=grid&sort=p&view=0

Ez pedig a weboldala, ahová érdemes gyakran benézni, ha valaki az egészséges életmód mellett tette le a voksát:

http://www.blogilates.com/

 

3. Zuzka Light

 

Zuzka Fény

https://www.youtube.com/user/ZuzkaLight

Cseh fitnesz-oktató, modell és színésznő.

Kicsit nagyobb kihívások elé állít, de ha megnézed a lány alakját, rögtön világos lesz és erőt kapsz, hogy mi az, amiért te is dolgozol.

Amiket a legjobban szerettek tőle:

https://www.youtube.com/user/ZuzkaLight/videos?sort=p&view=0&flow=grid

 

 

4. Tiffany Rothe Workouts

 

Ha szeretnél megszabadulni jó sok kilótól, akkor ez ő csatornája neked való.

A legnépszerűbb edzéseit több millióan láttak már. Olyan videókat is találsz nála, melyeket kifejezetten terhes nőknek vagy szülés utáni testszépítésre ajánl.

 

5. TGym

 

tgym

https://www.youtube.com/user/TheTGym

Tatjana videói inkább a zsírégetésre helyezik a hangsúlyt, és a kiegyensúlyozott étrendről is mesél neked.

Legnépszerűbbek:

https://www.youtube.com/user/TheTGym/videos?view=0&sort=p&flow=grid

 

6. Yoga with Adriene

 

Ingyenes jógaórák Adriene Mishlertől.

 

 

 

7. CLUB FITz

 

Ha táncolva szereted inkább edzeni a testedet, erre a csatornára mindenképp érdemes feliratkozni.

 

 

A legtöbb videó elején a tréner elmondja, hogy jó, ha mindenki tisztában van az egészségi állapotával, vannak gyakorlatok, melyek egyes betegségekben, kevésbé súlyos rendellenességekben is ellenjavallottak, ezeket a dolgokat komolyan kell venni, mert ilyen esetekben a szép alak helyett egy kiújuló vagy súlyosbodó betegséggel találhatjuk szemben magunkat.

 

Ha nincs semmi ellenjavallat és rendszeresen mozogsz, meglátod, testileg és lelkileg is jobban fogod magad érezni. Az egészségjavító hatásairól hosszan lehetne beszélni (erősíti a szívet; javul a keringés, a légzés; csökken a csontritkulás kockázata.) Látható jelei is lesznek, szebb lesz a testtartásod, jobb a megjelenésed, észre sem veszed, de magabiztosabbá válsz. Harmonikusabbá válik az életed, kiegyensúlyozottabb leszel, például az ún. cardio-edzésformák komoly feszültségoldó hatással is rendelkeznek, rendszeresen végezve megalapozhatják a jó kedélyállapotot. Talán boldogabb is leszel. A mindennapos mozgás csökkenti a depressziós tüneteket. A stressz-okozta megemelkedett kortizol-szintet visszaállítja a megfelelő, egészséges szintre, a boldogság-érzetért felelős endorfinokat pedig felszabadítja.

Remélem meggyőztelek.  🙂

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Katarzis Facebook oldalához vagy az oldalsávban iratkozz fel a hírlevélre, így nem maradsz le semmiről.

Ide kattintva visszajutsz a főoldalra, itt pedig blogom előszavát olvashatod.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!